solymossuli
header

Lassan elkészül új honlapunk, mely jelenleg feltöltés alatt áll... 

Címe: http://solymosisuli.hu/

 
Menü
 
Új fotók!
 
Programok...
 
Az iskola életéből...
 
A művészeti iskola
 
A művészeti iskola programjain készült fotók...
 
Tehetséggondozás
 
Iskolánkban működő szakkörök
 
A magatartás és a szorgalom értékelésének szempontjai
 
Gyöngyössolymos honlapja
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
HATÁRTALANUL PROGRAM
 
Iskolai közzétételi lista
 
Tehetségpont
 
Pedagógiai program

GYÖNGYÖSSOLYMOSI NAGY GYULA ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ALAPFOKÚ MŰVÉSZETI ISKOLA PEDAGÓGIAI PROGRAMJA

2013.


 

TARTALOM

Bevezető

Az iskola jogi státusa

I. Nevelési program

1. Alapelveink                                                                                                                                                

2. Képzési szakaszok, célok, feladatok, eszközök, eljárások                                                                     

3. Az iskola pedagógiai folyamata

3.1 Az iskolai élet munkarendje és szervezeti felépítése                                                                      

3.2 Működése                                                                                                                                           

4. A személyiségfejlesztéssel kapcsolatos pedagógiai feladatok                                                               

5. A közösségfejlesztéssel kapcsolatos feladatok.                                                                                      

6. A személyiségfejlesztés- és a közösségfejlesztés feladatainak megvalósulását szolgáló tevékenységi rendszer és szervezeti formák                                                                                                                                                           

6.1 Hagyományőrző tevékenységek                                                                                                      

6.2 Diákönkormányzat                                                                                                                          

6.3 Diákétkeztetés                                                                                                                                  

6.4 Tehetséggondozó és felzárkóztató foglalkozások                                                                         

6.5 Iskolai sportkör                                                                                                                               

6.6 Szakkörök                                                                                                                                        

6.7 Versenyek, vetélkedők, bemutatók                                                                                                                     

6.8 Osztálykirándulások, táborok                                                                                                                             

6.9 Múzeumi, kiállítási, könyvtári és művészeti előadásokhoz kapcsolódó foglalkozások                               

6.10 Szabadidős foglalkozások                                                                                                                                

6.11 Testvériskolai kapcsolat                                                                                                                                  

6.12 Iskolai könyvtár                                                                                                                                               

6.13 Az iskola létesítményeinek, eszközeinek egyéni vagy csoportos használata                                               

6.14 Hit- és vallásoktatás                                                                                                                                         

7. A kiemelt figyelmet igénylő tanulókkal kapcsolatos pedagógiai tevékenység helyi rendje                                

7.1 Sajátos nevelési igényű tanulók                                                                                                                        

7.2 A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségek enyhítését szolgáló tevékenységek                              

7.3A tehetség, a képességek kibontakoztatását az alábbi tevékenységek segítik                                               

7.4 A hátrányos helyzetű tanulók integrációját segítő tevékenységek                                                                

8. Gyermek- és ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladatok                                                                                         

9.A pedagógusok helyi intézményi feladatai                                                                                                               

10. Az osztályfőnöki munka tartalma, az osztályfőnökök feladata                                                                          

10.1 Az osztályfőnök feladata                                                                                                                                 

10.2 Az osztályfőnöki munka tervezése                                                                                                                 

10.3 Az osztályfőnökök által készített statisztikák, jelentések az osztályról.                                                     

10.4 Az osztályfőnöki órák témái                                                                                                                           

11. Az iskola vezetésének és közösségének külső kapcsolatai, együttműködése iskolán kívüli intézményekkel  

12. A szülő, tanuló iskola együttműködési formái, továbbfejlesztésének lehetőségei                                             

13. Iskolai egészségnevelési program                                                                                                                          

14. Az elsősegély-nyújtási alapismeretek elsajátításával kapcsolatos iskolai terv                                                  

15. Iskolai környezetnevelési program                                                                                                                        

16. Erdei iskolák                                                                                                                                                            

17. A tanulmányok alatti vizsgák szabályai                                                                                                                

18. Az iskolába jelentkező tanulók felvételének és átvételének elvei                                                                        

II. Helyi tanterv

1. Az iskola egyes évfolyamain tanított tantárgyak, kötelező és választható tanórai foglalkozások, ezek óraszámai

2 A tankönyvek és más taneszközök kiválasztásának elvei                                                                                               

3. A tanulók tanulmányi munkájának, magatartásának, szorgalmának ellenőrzése és értékelése                         

4. A Nemzeti alaptantervben meghatározott pedagógiai feladatok helyi megvalósításának szabályai                

5.. A mindennapos testnevelés, testmozgás megvalósításának módja                                                                       

6. Testnevelés tantárgy, emelt szint                                                                                                                              

7. A tanulók fizikai állapotának mérése                                                                                                                       

III. A pedagógiai program érvényességével, módosításával és nyilvánosságra hozatalával kapcsolatos egyéb intézkedések                                                                                                                       

A pedagógiai program elfogadására és jóváhagyására vonatkozó záradékok                        

IV. Mellékletek


 

ALAPÍTÓ OKIRAT

 

„Gyöngyössolymosi Nagy Gyula Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola” intézményi szakmai alapdokumentuma

 

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 21. § (3) bekezdése szerinti tartalommal, figyelemmel a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 123. § (1) bekezdésében leírtakra, az alábbi alapító okiratot adom ki:

A köznevelési intézmény

  • Hivatalos neve: Gyöngyössolymosi Nagy Gyula Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
  • Rövid neve: Nagy Gyula Általános Iskola, AMI
  • Feladat-ellátási helye:
  • Székhelye: 3231 Gyöngyössolymos, Jókai út 2.
  • telephelye: 3231 Gyöngyössolymos, Szabadság út 133.
  • Alapító és fenntartó neve és székhelye:
  • Típusa: összetett iskola
  • OM azonosító: 031539
  • Alapfeladata:
  • Köznevelési alapfeladatok:

3231 Gyöngyössolymos, Szabadság út 133.

- általános iskolai nevelés-oktatás

  • alsó tagozat

3231 Gyöngyössolymos, Jókai út 2.

- általános iskolai nevelés-oktatás

  • alsó tagozat
  • felső tagozat
  • alapfokú művészetoktatás
  • képző- és iparművészeti ág: festészet, grafika tanszakok
  • többi tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű tanulók iskolai nevelése-oktatása: testi fogyatékos, beszédfogyatékos vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzdő tanulók ellátása

 

  • nevelési, oktatási feladatot ellátó feladat-ellátási helyenként felvehető maximális tanulólétszám:

3231 Gyöngyössolymos, Jókai út 2.: 270 fő

3231 Gyöngyössolymos, Szabadság út 133.: 130 fő

alapfokú művészetoktatás: 100 fő

  • Iskolatípusonként az évfolyamok száma:

általános iskolai nevelés-oktatás 1-8. évfolyam,

alapfokú művészetoktatás: előképző: 2 évfolyam, alapfok: 6 évfolyam

  • Iskolai könyvtár ellátásának módja:

együttműködési megállapodással települési illetékességű könyvtárral

  • Speciális jellemzők

emelt szintű oktatás tantárgy megnevezése: testnevelés

úszásoktatás sportlétesítménnyel megállapodás alapján

teniszoktatás, síoktatás, kézilabda

  • A feladatellátást szolgáló vagyon és a felette való rendelkezés joga:

székhely cím: 3231 Gyöngyössolymos, Jókai út 2.

helyrajzi szám: 723 hrsz.

hasznos alapterület: 3171m2

telephely cím: 3231 Gyöngyössolymos, Szabadság út 133.

helyrajzi szám: 797 hrsz.

hasznos alapterület: 462 m2

jogkör: vagyonkezelői jog KLIK

  • Vállalkozási tevékenységet nem folytathat.

Gyöngyössolymos, 2013. február 19.              P.H

                                                                                       irányító, alapító jogkör gyakorlója


 

Törvényi hivatkozások, jogszabályi háttér:

  • A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény pedagógiai programmal kapcsolatos rendelkezései
  • A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet pedagógiai programmal kapcsolatos rendelkezései
  • A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról szóló 110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelet pedagógiai programmal, helyi tantervvel kapcsolatos rendelkezései
  • A kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről szóló 51/2012 (XII. 21.) EMMI rendelet
  • A sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelvei kiadásáról szóló 32/2012 (X. 8.) EMMI rendelet

 

I. NEVELÉSI PROGRAM

1. ALAPELVEINK

Alapvető feladatunknak tartjuk az iskolánkba járó valamennyi gyermek alapfokú oktatásának biztosítását, továbbtanulásra való felkészülését.

Nevelő-oktató munkánk során arra törekszünk, hogy iskolánkban minden tanítványunk jól érezze magát, az iskolát érezze sajátjának, szívesen vegyen részt a közös munkában, támogató, biztonságos, szeretetteljes légkörben éljen. Ezért fontosnak tartjuk

  • tanítványaink személyiségének tiszteletben tartását
  • egyéni adottságaik figyelembe vételét
  • a jó pedagógus - diák kapcsolatot, melyet a kölcsönös tisztelet hat át, melyben a pedagógus és a gyermek egyenrangú félként vesz részt a munkában
  • a jó pedagógus - szülő kapcsolatot, mely bizalomra és őszinteségre épül
  • az iskola követelményeinek kiszámíthatóságát, a követelmények teljesíthetőségét.

Munkánk középpontjában a tanulók tudásának, képességeinek, egész személyiségének fejlesztése áll. Nevelőink szellemileg, erkölcsileg és testileg egészséges nemzedéket kívánnak nevelni a ránk bízott gyermekekből. Ennek érdekében az emberre, a társadalomra, a művészetekre, a természetre, a tudományokra, a technikára vonatkozó ismereteket közlünk,

  • a tanulók fejlődését mindenkor a maga fejlődési fokához mérten biztosítjuk /tehetséggondozás, felzárkóztatás, egyéni fejlesztés/
  • az egyéni bánásmód adta lehetőségeket maximálisan kihasználjuk
  • munkánk során lehetőséget teremtünk a tanulók számára a saját tapasztalatok megszerzésére, megértésére, általánosítására egyénre szabott, határozott követelményeket támasztunk
  • lehetőséget nyújtunk a tanulási önállóság, kezdeményezőkészség, kreativitás kibontakoztatására

Ahhoz, hogy a gyerek önmagával harmóniában éljen, szellemileg, testileg, lelkileg egészségesnek kell lennie. Ennek érdekében

  • alapkészségeket fejlesztünk, hasznosítható alapműveltséget nyújtunk, olyan ismereteket közlünk, melyek segítik az eligazodást a szűkebb és tágabb környezetben
  • fizikai fejlődésük érdekében maximálisan kihasználjuk az iskolánk és lakóhelyünk kínálta jó lehetőségeket
  • olyan szemléletmódot alakítunk ki, mely szerint a testi egészség az élet egyik legfontosabb értéke, az egészség megőrzése érdekében folyamatosan munkálkodni kell
  • olyan erkölcsi normák kialakítására törekszünk, hogy tanítványaink szemében becsülete legyen a szorgalomnak, a munkának, a tudásnak
  • nevelőmunkánk eredményeképpen tanítványaink különbséget tudjanak tenni a jó és a rossz között
  • törekszünk az emberek közötti érintkezés, a kommunikáció helyes normáinak kialakítására
  • megismertetjük és gyakoroltatjuk a közösségben éléshez szükséges magatartásformákat
  • szeretnénk elérni, hogy becsüljék a természet és a környezet értékeit
  • megismertetjük tanítványainkat nemzeti kultúránkkal, történelmünk eseményeivel, a magyarság kiemelkedő személyiségeivel, hagyományainkkal, ezáltal a haza és a szülőföld iránti szeretet kialakítására törekszünk.
  • Esztétikai érzékét, ízlését fejlesztjük, formáljuk.
  • Törekszünk a gyermekek művészi kifejezőképességeinek kibontakoztatására.
  • Szeretnénk tanulóinkat megismertetni különböző kultúrák művészi értékeivel, hagyományaival.

Tanulóinkat a természet szeretetére, a környezet értékeinek megóvására neveljük.

A gyermek érdekében rendszeres kapcsolatot tartunk a szülőkkel, iskolánk tevékenységéről, a gyermek fejlődéséről folyamatos tájékoztatást adunk.

Tanulóinkat iskolán kívüli hatások is érik, ezért támaszkodunk mindazon tapasztalatokra, információkra, ismeretekre, amelyeket a tanulók iskolán kívül, mindennapi életükben szereznek be.

Az iskola minél jobb működése érdekében sokoldalú partnerkapcsolatokra törekszünk. Igyekszünk lehetőséget teremteni arra, hogy iskolánk éltéről, tevékenységéről, eredményeiről minél többet megismerhessenek a szülők, valamint községünk polgárai és más intézmények tagjai. Nevelőink fontos feladatnak tartják, hogy iskolánk továbbra is képviseltesse magát különféle községi és városi rendezvényeken.

Eszményeinkben olyan tanuló képe él, aki a közös családi és i

 
Iskolánk várja a családias légkört, szép környezetet szerető gyermekeket!
 
Alapítványunk adószáma
 
Aktuális
 
ÚJ MENETREND 2014/15
 
Osztályok
 
Osztálynévsorok
 
Osztályképek
 
Napközis csoportok
 
Iskolánk dolgozói
 
Pontos idő
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2007-11-02
 
Diákműhely
 
footer
inssimple_content
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!