GYNGYSSOLYMOSI NAGY GYULA LTALNOS ISKOLA S ALAPFOK MVSZETI ISKOLA PEDAGGIAI PROGRAMJA
2013.
TARTALOM
Bevezet
Az iskola jogi sttusa
I. Nevelsi program
1. Alapelveink
2. Kpzsi szakaszok, clok, feladatok, eszkzk, eljrsok
3. Az iskola pedaggiai folyamata
3.1 Az iskolai let munkarendje s szervezeti felptse
3.2 Mkdse
4. A szemlyisgfejlesztssel kapcsolatos pedaggiai feladatok
5. A kzssgfejlesztssel kapcsolatos feladatok.
6. A szemlyisgfejleszts- s a kzssgfejleszts feladatainak megvalsulst szolgl tevkenysgi rendszer s szervezeti formk
6.1 Hagyomnyrz tevkenysgek
6.2 Diknkormnyzat
6.3 Diktkeztets
6.4 Tehetsggondoz s felzrkztat foglalkozsok
6.5 Iskolai sportkr
6.6 Szakkrk
6.7 Versenyek, vetlkedk, bemutatk
6.8 Osztlykirndulsok, tborok
6.9 Mzeumi, killtsi, knyvtri s mvszeti eladsokhoz kapcsold foglalkozsok
6.10 Szabadids foglalkozsok
6.11 Testvriskolai kapcsolat
6.12 Iskolai knyvtr
6.13 Az iskola ltestmnyeinek, eszkzeinek egyni vagy csoportos hasznlata
6.14 Hit- s vallsoktats
7. A kiemelt figyelmet ignyl tanulkkal kapcsolatos pedaggiai tevkenysg helyi rendje
7.1 Sajtos nevelsi igny tanulk
7.2 A beilleszkedsi, tanulsi, magatartsi nehzsgek enyhtst szolgl tevkenysgek
7.3A tehetsg, a kpessgek kibontakoztatst az albbi tevkenysgek segtik
7.4 A htrnyos helyzet tanulk integrcijt segt tevkenysgek
8. Gyermek- s ifjsgvdelemmel kapcsolatos feladatok
9.A pedaggusok helyi intzmnyi feladatai
10. Az osztlyfnki munka tartalma, az osztlyfnkk feladata
10.1 Az osztlyfnk feladata
10.2 Az osztlyfnki munka tervezse
10.3 Az osztlyfnkk ltal ksztett statisztikk, jelentsek az osztlyrl.
10.4 Az osztlyfnki rk tmi
11. Az iskola vezetsnek s kzssgnek kls kapcsolatai, egyttmkdse iskoln kvli intzmnyekkel
12. A szl, tanul iskola egyttmkdsi formi, tovbbfejlesztsnek lehetsgei
13. Iskolai egszsgnevelsi program
14. Az elssegly-nyjtsi alapismeretek elsajttsval kapcsolatos iskolai terv
15. Iskolai krnyezetnevelsi program
16. Erdei iskolk
17. A tanulmnyok alatti vizsgk szablyai
18. Az iskolba jelentkez tanulk felvtelnek s tvtelnek elvei
II. Helyi tanterv
1. Az iskola egyes vfolyamain tantott tantrgyak, ktelez s vlaszthat tanrai foglalkozsok, ezek raszmai
2 A tanknyvek s ms taneszkzk kivlasztsnak elvei
3. A tanulk tanulmnyi munkjnak, magatartsnak, szorgalmnak ellenrzse s rtkelse
4. A Nemzeti alaptantervben meghatrozott pedaggiai feladatok helyi megvalstsnak szablyai
5.. A mindennapos testnevels, testmozgs megvalstsnak mdja
6. Testnevels tantrgy, emelt szint
7. A tanulk fizikai llapotnak mrse
III. A pedaggiai program rvnyessgvel, mdostsval s nyilvnossgra hozatalval kapcsolatos egyb intzkedsek
A pedaggiai program elfogadsra s jvhagysra vonatkoz zradkok
IV. Mellkletek
ALAPT OKIRAT
„Gyngyssolymosi Nagy Gyula ltalnos Iskola s Alapfok Mvszeti Iskola” intzmnyi szakmai alapdokumentuma
A nemzeti kznevelsrl szl 2011. vi CXC. trvny 21. (3) bekezdse szerinti tartalommal, figyelemmel a nevelsi-oktatsi intzmnyek mkdsrl s a kznevelsi intzmnyek nvhasznlatrl szl 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 123. (1) bekezdsben lertakra, az albbi alapt okiratot adom ki:
A kznevelsi intzmny
-
Hivatalos neve: Gyngyssolymosi Nagy Gyula ltalnos Iskola s Alapfok Mvszeti Iskola
-
Rvid neve: Nagy Gyula ltalnos Iskola, AMI
-
Feladat-elltsi helye:
-
Szkhelye: 3231 Gyngyssolymos, Jkai t 2.
-
telephelye: 3231 Gyngyssolymos, Szabadsg t 133.
-
Alapt s fenntart neve s szkhelye:
-
Tpusa: sszetett iskola
-
OM azonost: 031539
-
Alapfeladata:
-
Kznevelsi alapfeladatok:
3231 Gyngyssolymos, Szabadsg t 133.
- ltalnos iskolai nevels-oktats
3231 Gyngyssolymos, Jkai t 2.
- ltalnos iskolai nevels-oktats
-
als tagozat
-
fels tagozat
-
alapfok mvszetoktats
-
kpz- s iparmvszeti g: festszet, grafika tanszakok
-
tbbi tanulval egytt nevelhet, oktathat sajtos nevelsi igny tanulk iskolai nevelse-oktatsa: testi fogyatkos, beszdfogyatkos vagy egyb pszichs fejldsi zavarral (slyos tanulsi, figyelem- vagy magatartsszablyozsi zavarral) kzd tanulk elltsa
-
nevelsi, oktatsi feladatot ellt feladat-elltsi helyenknt felvehet maximlis tanulltszm:
3231 Gyngyssolymos, Jkai t 2.: 270 f
3231 Gyngyssolymos, Szabadsg t 133.: 130 f
alapfok mvszetoktats: 100 f
-
Iskolatpusonknt az vfolyamok szma:
ltalnos iskolai nevels-oktats 1-8. vfolyam,
alapfok mvszetoktats: elkpz: 2 vfolyam, alapfok: 6 vfolyam
-
Iskolai knyvtr elltsnak mdja:
egyttmkdsi megllapodssal teleplsi illetkessg knyvtrral
emelt szint oktats tantrgy megnevezse: testnevels
szsoktats sportltestmnnyel megllapods alapjn
teniszoktats, soktats, kzilabda
-
A feladatelltst szolgl vagyon s a felette val rendelkezs joga:
szkhely cm: 3231 Gyngyssolymos, Jkai t 2.
helyrajzi szm: 723 hrsz.
hasznos alapterlet: 3171m2
telephely cm: 3231 Gyngyssolymos, Szabadsg t 133.
helyrajzi szm: 797 hrsz.
hasznos alapterlet: 462 m2
jogkr: vagyonkezeli jog KLIK
-
Vllalkozsi tevkenysget nem folytathat.
Gyngyssolymos, 2013. februr 19. P.H
irnyt, alapt jogkr gyakorlja
Trvnyi hivatkozsok, jogszablyi httr:
-
A nemzeti kznevelsrl szl 2011. vi CXC. trvny pedaggiai programmal kapcsolatos rendelkezsei
-
A nevelsi-oktatsi intzmnyek mkdsrl s a kznevelsi intzmnyek nvhasznlatrl szl 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet pedaggiai programmal kapcsolatos rendelkezsei
-
A Nemzeti alaptanterv kiadsrl, bevezetsrl s alkalmazsrl szl 110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelet pedaggiai programmal, helyi tantervvel kapcsolatos rendelkezsei
-
A kerettantervek kiadsnak s jvhagysnak rendjrl szl 51/2012 (XII. 21.) EMMI rendelet
-
A sajtos nevelsi igny tanulk iskolai oktatsnak irnyelvei kiadsrl szl 32/2012 (X. 8.) EMMI rendelet
I. NEVELSI PROGRAM
1. ALAPELVEINK
Alapvet feladatunknak tartjuk az iskolnkba jr valamennyi gyermek alapfok oktatsnak biztostst, tovbbtanulsra val felkszlst.
Nevel-oktat munknk sorn arra treksznk, hogy iskolnkban minden tantvnyunk jl rezze magt, az iskolt rezze sajtjnak, szvesen vegyen rszt a kzs munkban, tmogat, biztonsgos, szeretetteljes lgkrben ljen. Ezrt fontosnak tartjuk
-
tantvnyaink szemlyisgnek tiszteletben tartst
-
egyni adottsgaik figyelembe vtelt
-
a j pedaggus - dik kapcsolatot, melyet a klcsns tisztelet hat t, melyben a pedaggus s a gyermek egyenrang flknt vesz rszt a munkban
-
a j pedaggus - szl kapcsolatot, mely bizalomra s szintesgre pl
-
az iskola kvetelmnyeinek kiszmthatsgt, a kvetelmnyek teljesthetsgt.
Munknk kzppontjban a tanulk tudsnak, kpessgeinek, egsz szemlyisgnek fejlesztse ll. Nevelink szellemileg, erklcsileg s testileg egszsges nemzedket kvnnak nevelni a rnk bzott gyermekekbl. Ennek rdekben az emberre, a trsadalomra, a mvszetekre, a termszetre, a tudomnyokra, a technikra vonatkoz ismereteket kzlnk,
-
a tanulk fejldst mindenkor a maga fejldsi fokhoz mrten biztostjuk /tehetsggondozs, felzrkztats, egyni fejleszts/
-
az egyni bnsmd adta lehetsgeket maximlisan kihasznljuk
-
munknk sorn lehetsget teremtnk a tanulk szmra a sajt tapasztalatok megszerzsre, megrtsre, ltalnostsra egynre szabott, hatrozott kvetelmnyeket tmasztunk
-
lehetsget nyjtunk a tanulsi nllsg, kezdemnyezkszsg, kreativits kibontakoztatsra
Ahhoz, hogy a gyerek nmagval harmniban ljen, szellemileg, testileg, lelkileg egszsgesnek kell lennie. Ennek rdekben
-
alapkszsgeket fejlesztnk, hasznosthat alapmveltsget nyjtunk, olyan ismereteket kzlnk, melyek segtik az eligazodst a szkebb s tgabb krnyezetben
-
fizikai fejldsk rdekben maximlisan kihasznljuk az iskolnk s lakhelynk knlta j lehetsgeket
-
olyan szemlletmdot alaktunk ki, mely szerint a testi egszsg az let egyik legfontosabb rtke, az egszsg megrzse rdekben folyamatosan munklkodni kell
-
olyan erklcsi normk kialaktsra treksznk, hogy tantvnyaink szemben becslete legyen a szorgalomnak, a munknak, a tudsnak
-
nevelmunknk eredmnyekppen tantvnyaink klnbsget tudjanak tenni a j s a rossz kztt
-
treksznk az emberek kztti rintkezs, a kommunikci helyes norminak kialaktsra
-
megismertetjk s gyakoroltatjuk a kzssgben lshez szksges magatartsformkat
-
szeretnnk elrni, hogy becsljk a termszet s a krnyezet rtkeit
-
megismertetjk tantvnyainkat nemzeti kultrnkkal, trtnelmnk esemnyeivel, a magyarsg kiemelked szemlyisgeivel, hagyomnyainkkal, ezltal a haza s a szlfld irnti szeretet kialaktsra treksznk.
-
Eszttikai rzkt, zlst fejlesztjk, formljuk.
-
Treksznk a gyermekek mvszi kifejezkpessgeinek kibontakoztatsra.
-
Szeretnnk tanulinkat megismertetni klnbz kultrk mvszi rtkeivel, hagyomnyaival.
Tanulinkat a termszet szeretetre, a krnyezet rtkeinek megvsra neveljk.
A gyermek rdekben rendszeres kapcsolatot tartunk a szlkkel, iskolnk tevkenysgrl, a gyermek fejldsrl folyamatos tjkoztatst adunk.
Tanulinkat iskoln kvli hatsok is rik, ezrt tmaszkodunk mindazon tapasztalatokra, informcikra, ismeretekre, amelyeket a tanulk iskoln kvl, mindennapi letkben szereznek be.
Az iskola minl jobb mkdse rdekben sokoldal partnerkapcsolatokra treksznk. Igyeksznk lehetsget teremteni arra, hogy iskolnk ltrl, tevkenysgrl, eredmnyeirl minl tbbet megismerhessenek a szlk, valamint kzsgnk polgrai s ms intzmnyek tagjai. Nevelink fontos feladatnak tartjk, hogy iskolnk tovbbra is kpviseltesse magt klnfle kzsgi s vrosi rendezvnyeken.
Eszmnyeinkben olyan tanul kpe l, aki a kzs csaldi s i
|